Frakt og levering
- Westpool tilbyr ulike fraktmåter og du velger selv mellom disse i kassen før du plasserer ordren.
- Fraktpris og transporttid for de ulike alternativene vises før du bestiller, slik at du nøyaktig vet hva ordrebeløpet er.
- Enkelte fraktmåter er kun tilgjengelige for enkelte postnummer, eller har begrensninger på vekt/volum.
- Husk å bruke korrekt adresse og postnummer på leveringsadressen din!
- Du får kun opp de alternativene som passer for leveringsadressen og ordren din.
Gratis
Hente vare kolli i butikk: Spelhaugen 12, 5147 Fyllingsdalen. (Bergen)
Mypack Kr 149,-
Mypack kan leveres over hele landet. Mypack blir levert til din nær-butikk, hvor du henter pakken selv. Transport tid er normalt 1 – 3 virkedager, avhengig av strekning. Du vil motta en e-post/Sms med sporing detaljer fra Westpool.no som gir deg mulighet til selv å spore pakken på www.postnord.no. Når pakken er ankommet ditt hentested mottar du en SMS/epost/hentemelding fra Postnord med varsel om at du kan hente pakken.
My Pack Home Kr 199,-
Med Hjemlevering får du:
- Varene hjem til dine kunder på dag- eller kveldstid
- Varsling via sms eller e-post
- Hjemlevering avtales via Min side, eller per telefon
- Varene leveres på anvist sted på bakke/gulvnivå
- Dagtid og kveldstid
Hjemlevering er delt inn i to tidsvinduer: levering på dagtid eller kveldstid.
- Sendinger som kommer inn under byområder leveres mellom kl 08.00 og kl. 21.00.
- Sendinger til adresser utenfor byområder vil bli levert mellom kl. 08.00 og kl 16.00.
- Hvilke områder (postnummer) som tilhører de ulike kategoriene finner du ved å slå opp postnummer i tjenesten avtale om utkjøring.
Avtale om utkjøring
Etter at advisering (varsel) er mottatt, kan mottaker selv avtale når varene ønskes levert. Varene vil bli levert i bygningens grunnetasje/settes på anvist sted, mot kvittering. Mottaker må derfor være til stede ved levering. Vi kan også ta med emballasje og elektriske apparater i retur.
Ta kontakt for pris på frakt.
Du kan velge levering til din bostedsadresse, så nærme ytterdøra som det er mulig å kjøre. Innbæring tilbys foreløpig ikke. Du får mulighet til å velge blant alternative leveringsdager av vår transportør. I sentrale strøk/byer tilbys du levering på kveldstid mens du i mindre sentrale strøk i hovedsak tilbys levering på dagtid.
Du blir ringt opp cirka 30 minutter før varen leveres. Dersom det ikke finnes fremkommelig vei til huset eller bygningen, leveres varen så langt veien er fremkommelig.
Dersom du ønsker å endre allerede avtalt leveringstid, må det skje seinest to virkedager før avtalt leveringsdag. I så fall bes du ringe Postnord sitt kundesenter på telefon 09300 (åpent i tidsrommet mellom kl 08.00-16.30). Dersom endring skjer etter fristen eller at det er hindre på leveringssted som umuliggjør levering, kan det tilkomme ekstra fraktkostnader.
Avvik fra avtalt leveringstid kan unntaksvis skje fra transportørens side. I så fall blir du varslet i forkant av vår transportør.
Dersom varen blir skadet ved levering skal dette snarest meldes til Westpool via post@westpool.no. Det er viktig at e-posten inneholder fullstendig beskrivelse av eventuelle skader som har oppstått. Ser du at emballasjen er skadet ved leveringstidspunktet så skal du også melde dette direkte til den du kvitterer ut pakken fra. Dersom varen ikke hentes på postkontoret og dermed returneres til oss, vil du bli belastet med 300,- i retur- og administrasjonskostnader
Postnord leverer til fortauskant til alle postnummer i Norge, unntatt til øyer hvor transportøren ikke kan komme frem med ferge. Da leveres varen til fergeleie. Bor du på en øy, hvor transportøren ikke kan komme helt frem til din adresse, skal du med andre ord selv sørge for å få fraktet pakken hjem fra fergeleiet.
Vi leverer pr. i dag ikke varer til Svalbard eller Jan Mayen.